Mand sidder ved computer

Automatisk oversættelse af hjemmesider

Foto: Visit Lolland-Falster

Nu kan du nemt og enkelt med et plugin få oversat din hjemmeside til bl.a. engelsk og tysk, så du kan kommunikere med dine gæster og inspirere dem til at besøge dig.

Det kan være en krævende og omkostningsfuld opgave at drifte flere hjemmesider på forskellige sprog. Måske har du allerede forsøgt at oversætte din hjemmeside ved brug af Google Translate og tilmed udarbejdet tre versioner af din hjemmeside på henholdsvis dansk, tysk og engelsk?

I samarbejde med Pajor gør vi dig klogere på, hvordan du nemt og enkelt kan få din hjemmeside oversat til flere sprog.

For med åbningen af Femern Bælt-forbindelsen i 2029 og et stigende antal internationale gæster på Lolland-Falster, bliver kommunikationen på særligt tysk og engelsk vigtigere og vigtigere for at imødekomme og trække internanale gæster til. Analyser dokumenterer, at bl.a. tyske gæster søger inspiration online – både før og under ferien - og særligt generelle internetsøgninger samt hjemmesider for overnatningssteder og attraktioner er hyppigt besøgt. Derfor er det vigtigt, som turismevirksomhed, at have sin hjemmeside oversat til tysk for at dukke op i tyskernes søgninger.

Dette kan du nu let og enkelt klare med meget få klik og ved hjælp af G-Translate.

Hvad er G-Translate?

G-Translate er et plugin, som kan anvendes til din hjemmeside, hvis den er opbygget i WordPress CMS, Drupal CMS, Shopify eller Joomla. Når du installerer dette plugin, udvælger du de enkelte sprog, eks. tysk og engelsk, som du ønsker, at din hjemmeside skal oversættes til. Når installationen er fuldendt, vil besøgende på din hjemmeside kunne oversætte al dit indhold med et enkelt klik. Det gør kommunikationen nemmere end nogensinde før.

Pluginnet G-Translate sikrer også, at søgemaskiner som Google vil indeksere dine oversatte sider. Det betyder, at din hjemmeside vil komme frem på tysk, når en tysker foretager en søgning på sit modersmål.

Foretager en tysker eksempelvis en Googlesøgning på ”Unterkünfte Lolland-Falster”, og du har indhold på din hjemmeside, der relaterer sig til overnatning på Lolland-Falster, vil den tyske bruger lande på din hjemmeside i en tysk version.

At din hjemmeside er oversat til tysk og engelsk, kan både øge trafikken, salget og bidrage til, at din hjemmeside rangerer bedre i Googles resultater.

Undgå dårlige oversættelser

Måske har du tidligere anvendt Google Translate til at oversætte din hjemmeside, og oplevet dårlige oversættelser, der kan misinformere læseren. Med pluginnet G-Translate får du en oversættelse, som du manuelt har mulighed for at redigere i, og derfor er det slut med dårlige oversættelser, miskommunikation og fejlfortolkninger.

Hvad koster G-Translate?

Pluginnet G-Translate kan installeres på din hjemmeside helt gratis. Med en gratis version er det dog ikke muligt at overskrive pluginnets oversættelser manuelt.

Hvis du ønsker flere funktioner og mulighed for at redigere i oversættelserne, kan du købe pluginnets Custom, Startup, Business eller Enterprise version, som koster fra $ 9.99 - $ 39.99 per måned.

Installationen kan klares ved at kontakte dit webbureau, din webudvikler eller PAJOR.

Artiklen er skrevet i samarbejde med PAJOR. Artiklen er ikke et betalt partnerskab, promoveret af eller sponsoreret af udviklerne bag pluginnet G-Translate.