
Efter stor efterspørgsel: Lolland-Falsters turistmagasin udkommer i større oplag
Efter at være blevet revet væk i 2024, er Lolland-Falsters populære turistmagasin tilbage – denne gang i en udvidet udgave med flere sider og i et større oplag.
Det er tid til at tage notesblokken frem og være klar til at skrive masser af nye og spændende oplevelser på din bucket-liste.
Lolland-Falsters turistmagasin er landet i en ny 2025-udgave med flere sider og i et endnu større oplag. Magasinet udkommer i 50.000 eksemplarer – en stigning på 25% i forhold til 2024. Alt sammen for at guide og inspirere flere gæster til oplevelser på Danmarks sydligste øer.
I en stadig mere digital verden oplever Visit Lolland-Falster, at efterspørgslen på fysiske magasiner er meget stor. I august 2024 blev lageret tømt for det populære magasin, for danske såvel som internationale gæster efterspurgte i stor stil det fysiske magasin.
Ifølge Visit Denmarks Turistundersøgelse søger næsten 4 ud af 10 internationale- og hver 3. danske gæst inspiration til, hvad de skal lave, mens de er på ferie. Heraf søger knap halvdelen af gæsterne inspiration til oplevelser i kataloger, brochurer og guidebøger, mens de er på destinationen.
”Vi arbejder både med det fysiske magasin og den digitale inspiration på vores hjemmeside, sociale medier og gennem mobilvenlige guides. Undersøgelser viser, at der er behov for begge dele. Når en gæst sidder i sommerhuset, i campingvognen eller på hotelværelset og har brug for en pause fra sin mobil eller iPad, så er magasinet et dejligt afbræk. Sidder man derimod hjemme i Skagen, på Frederiksberg eller i Hamburg og er ved at planlægge den næste ferie, eller står man fysisk i Maribo og skal finde et spisested, så er det ofte det digitale, der bliver brugt. Med andre ord supplerer det fysiske og digitale hinanden – en tendens vi tydeligt ser i efterspørgslen på magasinet”, fortæller Lindy Kjøller, destinationschef hos Visit Lolland-Falster.
Lolland-Falsters turistmagasin er en inspiration og guide til oplevelser på Danmarks sydligste øer. Uanset om gæsterne er interesseret i naturen, kulturen, smagsoplevelserne eller børnevenlige attraktioner, giver magasinet et indblik i den mangfoldighed af oplevelser, som Lolland-Falster rummer. Gæsterne kan både blive klogere på oplevelser, de i forvejen var på udkig efter, men magasinet er også en guide til, at gæsterne kan opdage nye steder, attraktioner og oplevelser.
Magasinet bliver også taget med hjem af gæster, som bruger det til at planlægge nye ture på andre tidspunkter af året. Om det er planlægningen af en forlænget weekend i vintermånederne, påskeferien, efterårsferien eller juleferien, er der inspiration at hente i Lolland-Falsters turistmagasin.
Artiklen fortsætter under billedet...

Foto:Visit Lolland-Falster
En landsdel går sammen
Magasinet er med sine 112 sider blevet til med stor opbakning fra knap 130 lokale turistvirksomheder og -foreninger. Derudover er magasinet også et resultat af et tæt samarbejde mellem Folketidende Gruppen, JD Grafisk Design og Visit Lolland-Falster.
”Det er fantastisk at opleve, hvordan vi som landsdel gennem flere år er gået sammen om at beskrive vores område. Hvert år får vi skabt et magasin om Lolland-Falster, som vi alle er stolte af, og som er med til at guide vores gæster til nye og fede oplevelser”, siger Lindy Kjøller.
Danske og internationale gæster kan fra uge 9 få fingrene i magasinet hos Lolland-Falsters 32 infopunkter og turistinformationer, mens magasinet også kan findes over 100 steder i området fra uge 16. Samtidig bliver det tilgængeligt i Trekantområdet, på Fyn og Sjælland, og på Nordens største feriemesse Ferie For Alle i Herning d. 21.-23. januar, hvor Nakskov Fjord Camping og Sydfalster Turist- og Erhvervsforening repræsenterer Lolland-Falster.
Magasinet kan allerede læses digitalt på visitlolland-Falster.dk.