Dodekalitten

International PR-tur

Foto: BLF

Som et skridt på vejen til at blive en destination i international liga havde Lolland-Falster i maj besøg af 17 internationale pressemedarbejdere fra VisitDenmark.

Store smil og glade pressemedarbejdere fra VisitDenmark blev ramt af solens stråler, da de trådte ud af bussen på Marielyst Torv. Over to dage skulle PR-medarbejdere fra Sverige, Norge, Tyskland, Holland, England, Frankrig, Italien og USA opleve Lolland-Falster og de fantastiske turismeprodukter, som findes på destinationen.

“Vi havde nogle gode og spændende dage på Lolland-Falster, hvor vi fik mulighed for at opleve en bred vifte af oplevelser indenfor natur, kultur og gastronomi. Det er et område i udvikling med en lang række kvalitetsoplevelser og -produkter, som sagtens kan trække endnu flere internationale pressebesøg.”, fortæller Kathrine Lund Gustavussen, Senior PR & Press Manager hos VisitDenmark, og fortsætter:

“Det har en stor kvalitet at mødes fysisk med vores samarbejdspartnere, og det gjorde særligt indtryk at møde nogle af de lokale producenter, ildsjæle og eksperter, som med passion og entusiasme fortalte om deres produkter.”

Pressebesøg Knuthenborg Safaripark

Foto:VLF

Programmet for de to dage var målrettet til at vise Lolland-Falsters smukke kystlinjer, fantastiske natur, unikke kunst- & kulturhistorie, lokale producenter og udsøgte gastronomiske oplevelser. PR-medarbejderne kom helt tæt på vores fantastiske og brede turismeoplevelser og bemærkede også den rolige, behagelige atmosfære og den høje kvalitet i produkterne, som de blev mødt med gennem hele besøget.

“Vi investerer i produktkendskabsture for at styrke vores kendskab til de destinationer og turismeprodukter, vi pitcher til vores internationale mediekontakter. Det skaber en større autenticitet og troværdighed i vores PR-budskaber, når vi pitcher historier baseret på personlige oplevelser og følelsesmæssige forbindelser, og det gør det lettere at kommunikere de unikke kvaliteter, der adskiller de danske oplevelser fra konkurrenternes, når man har prøvet det på egen krop. Med andre ord gør produktkendskabsture det lettere for os at sætte destinationen på verdenskortet som et unikt og eftertragtet sted at besøge og opleve.”, fortæller Kathrine Lund Gustavussen.

Pressebesøg Frederiksdal Kirsebærvin
Knuthenborg Safaripark middag
Fuglsang Herregaard udefra

Hos Visit Lolland-Falster skabte det stor forløsning, at PR-besøget blev en realitet:

“Vi har arbejdet på at få denne gruppe af vigtige PR-medarbejdere på besøg de sidste tre år, så det er med en enorm glæde, at det endelig er lykkedes. Lolland-Falster har så meget at byde på, og den fortælling skal vi brede ud gennem et stærkt samarbejde med VisitDenmark, og jeg er helt sikker på, at vi fremadrettet får stor glæde af deres besøg i vores arbejde med at skabe mere PR, fokus og god omtale af Lolland-Falster i de internationale medier“, fortæller Karin Pedersen, Marketing Projektleder hos Visit Lolland-Falster

PR-besøget fik også lokal mediedækning fra TV2 Øst, som dækkede besøget i deres nyhedsudsendelser d. 22. maj. Med direkte billeder fra turens første dag skabte TV2 Øst fortællingen om, at Lolland-Falster skal på verdenskortet og fik reaktioner fra både deltagende pressemedarbejdere samt Visit Lolland-Falsters destinationschef.

Pressebesøg Café Mynte
Pressebesøg Marielyst Strand
Pressebesøg Pomle Nakke tallerken