Dodekalitten

Nyheder til erhverv

Foto: Robin Skjoldborg

Visit Lolland-Falsters seneste nyheder til turismeerhvervet.

Ny analyse: Åbning af Femern Bælt-tunnel vil tiltrække tyskere i stort tal

”Haben Sie ein Zimmer frei?“ Det kan kun gå for langsomt med at få pudset sit gamle skoletysk af, hvis man arbejder i turistbranchen øst for Storebælt.

Det sure med det søde: færre danskere, flere hollændere

Nyeste tal viser en samlet nedgang i antal overnatninger. Og mens danskerne rejser sydpå, finder hollænderne i stigende grad vej til Lolland-Falster.

Dodekalitten
Foto: Torfi Agnarsson

Lolland-Falster går viralt

Tre videoer, der skal brande Lolland-Falster går viralt med mere end 4,1 millioner visninger i Danmark.

Tyskerne skal vises rundt på hele Lolland-Falster

En ny markedsføringsindsats skal øge tyskernes kendskab til oplevelser og attraktioner overalt på Lolland-Falster, mens de er her.

Cykelturismen rummer stort potentiale på Lolland-Falster – henter inspiration i Polen

Lokale overnatningssteder lærer om cykelvenlighed i Polen, for at blive mere konkurrencedygtige og tiltrække flere cykelturister.

Mand sidder ved computer
Foto: Visit Lolland-Falster

Automatisk oversættelse af hjemmesider

Nu kan du nemt og enkelt med et plugin få oversat din hjemmeside til bl.a. engelsk og tysk, så du kan kommunikere med dine gæster og inspirere dem til at besøge dig.

Tjener dækker bord på restaurant
Foto: Business Lolland-Falster

Mangler du arbejdskraft?

Efterspørgslen på kvalificeret arbejdskraft bliver større og større. En udfordring som kan være svær at løse inden for egne landegrænser, og derfor kan det være værdifuldt at rekruttere internationale medarbejdere.

Madens Folkemøde og Visit Lolland-Falster går sammen om at trække gæster til Lolland-Falster

Visit Lolland-Falster og Madens Folkemøde er indgået et partnerskab for at trække flere gastrointeresserede gæster til Lolland-Falster i forbindelse med Madens Folkemøde.

Fokus på gastroturisme: Lolland-Falsters spisekammer rummer stort potentiale

Lolland-Falster rummer et stort potentiale for at øge kendskabet til det lokale spisekammer og trække gastroturister til.

QR-koder og områdeguides skal styrke den digitale gæsteservice

Visit Lolland-Falster er indgået et samarbejde med GoVisit om en bred kommunikationsløsning for at styrke den digitale gæsteservice.

Gæsteoplevelsen på Lolland-Falster styrkes af frivillige ildsjæle

Turismens Venner er navnet på et nyt frivillighedsnetværk, der skal være med til at udvikle lokalsamfundet og gæsteoplevelserne i Nakskov og omegn.

Turismen på Lolland-Falster sætter ny rekord

Med 2.187.388 kommercielle overnatninger i 2023, og en vækst på 3% i forhold til 2022 er en ny rekord for turismen nået på Lolland-Falster.

Sådan trækker vi gæster til Lolland-Falster i 2024

Internationale og nationale kampagner skal være med til at trække turister til Lolland-Falster. Hvilke markeder og temaer, der er i fokus i 2024, kan du blive klogere på her.

Online inspirationssøgning kræver digital gæsteservice

En digital tilstedeværelse skal være med til at sikre en god gæsteoplevelse og sende gæsterne rundt til flere oplevelser.

Oplev Lolland-Falster

Et stærkt netværk, strategisk henvisningsarbejde, digitale guides og frivillige skal sikre den gode gæste- og værtservice på Lolland-Falster.

Samarbejdsaftaler om gæste- og værtservice er underskrevet

Gæste- og værtservice på Lolland-Falster bliver med bl.a. Krenkerup Bryggeri & Traktørsted og Nakskov Handel & Erhverv  som infopunkt.

Hages Badehotel
Foto: Hages Badehotel

2023 peger på et nyt rekordår

Vækst i antal overnatninger viser en fortsat stor interesse for Lolland-Falster.

Sådan bliver fremtidens gæste- og værtservice på Lolland-Falster

Turisterne vil opleve flere steder med personlig gæsteservice og en mere målrettet digital inspiration, når de besøger Lolland-Falster.

September med vækst i antal overnatninger

Overnatningstallet stiger med 2% i september i forhold til samme måned i 2022.

Internationalt projekt skal fremme cykelturismen på Lolland-Falster

Baltic Biking Upgrade er titlen på et nyt, internationalt projekt, der skal fremme cykelturismen og udvikle turismeerhvervet.

Lolland-Falster skal være førende på det digitale og fysiske værtskab

Nyt servicekoncept flytter gæste- og værtservicen helt tæt på gæsterne såvel digitalt som fysisk.

Lolland-Falster oplever landets største vækst i antal overnatninger

Lolland-Falster indtager første pladsen for den største vækst i antal overnatninger i forhold til 2019.

Helårsturismen på Lolland-Falster i positiv udvikling

Efterårsferien står for døren, og uge 42 er for de fleste turismeaktører og attraktioner den sidste uge med åbne døre - sådan var det i hvert fald tidligere.

Bæredygtig turismeudvikling på Lolland-Falster

Visit Lolland-Falster og 18 andre destinationsselskaber har i samarbejde med brancheorganisationen Danske Destinationer lanceret en ambitiøs vision for bæredygtig turismeudvikling.

Nyhed når ud til mere end 24 mio. mennesker

Pressemeddelelse får massiv omtale på det tyske marked og skaber enorm værdi for både attraktion og Lolland-Falster som rejsemål.

asdf
Foto: Daniel Villadsen

Lolland-Falster er det nye sort

Flere og flere finder vej til Lolland-Falster, viser de nyeste overnatningstal for juli, når man sammenligner med sidste år.

Par cykler ved Nysted
Foto: Robin Skjoldborg

Hvordan gik sommeren egentlig?

Er sommeren regnet væk? Eller kigger vi ind i et nyt rekordår? Det har vi spurgt en række af de lokale turismeaktører om.

International PR-tur

Som et skridt på vejen til at blive en destination i international liga havde Lolland-Falster i maj besøg af 17 internationale pressemedarbejdere fra VisitDenmark.

Hvad forventer turismeaktørerne af sommeren 2023?

Fremskrivningerne fra Danmarks Statistik tyder på en god sommer for turismen på Lolland-Falster, men hvordan ser turismeerhvervet selv den forestående sommer?

Nyt projekt skal fremtidssikre en relevant og bæredygtig gæsteservice

Over de næste tre år skal Visit Lolland-Falster i samarbejde med Destination Himmerland udvikle den lokale gæsteservice og de lokale turismeprodukter.

Årets første kvartal viser vækst i overnatninger

Lolland-Falster oplever vækst i første kvartal af 2023 sammenlignet med samme periode i 2022.

Hollændernes rejselyst springer ud med tulipanerne

Hollænderne har i stigende grad fået øjnene op for Danmark som feriedestination og særligt campisterne drager nordpå.

Tyskere booker danske feriehuse som aldrig før

Bookinger af danske feriehus flyver afsted, og igen i år er det tyskerne, der står bag størstedelen af bookingerne.

Millionbeløb skal gøre Lolland-Falster og Sjælland til tyskernes foretrukne feriedestination

Et nyt samarbejde mellem Visit Lolland-Falster og fire andre destinationsselskaber skal gøre Sydhavsøerne og Sjælland til attraktive feriedestinationer for de tyske turister.

Nyt turistkatalog 2023
Foto: Business Lolland-Falster

2023 udgaven af turistkatalog er klar

2023 udgaven af den vigtigste turisme udgivelse på Lolland-Falster er udkommet.

Stærkt kursustilbud – også til turistvirksomheder

Business Lolland-Falster og Visit Lolland-Falster har sat gang i en omfattende kursustilbud målrettet medlemsvirksomheder og andre virksomheder, der finder det relevant at dygtiggøre sig. De første kurser blev afviklet med succes i begyndelsen af marts.

Vin fra Østergaard Vinmageri
Foto: Business Lolland-Falster

Lokale fødevarer på lokale tallerkner

Visit Lolland-Falster arrangerer i samarbejde med MULD Lolland-Falster den første Fødevaremesse på Lolland-Falster, hvor lokale producenter skal præsenterer deres produkter for alle dem, der er interesseret i at bruge eller sælge deres produkter.

Vindmøller ved Corselitse
Foto: Business Lolland-Falster

Vinterturisme til LF er i kraftig vækst

Lolland-Falster er som turistdestination i januar kommet stærkt tilbage med en stor vækst, hvor området kun overgås i vækst af København og Herning. Lolland-Falster vinder markedsandele i Region Sjælland og er ved at udvikle sig til en helårsdestination.

Derfor kommer turisterne

Lolland-Falster er den turismedestination i Danmark, som har den længste kyststrækning. Over 600 km svarende til ca. 10% af Danmarks samlede kystlinje løber rundt om Lolland-Falster. Det er en kæmpe styrke for landsdelens og turistvirksomhedernes fortsatte evne til at tiltrække turister.

Opstartsmøde for nyt netværk for erhvervsturisme

De indledende skridt til at etablere et nyt netværk for erhvervsturisme på Lolland-Falster er taget som en del af en indsatsen for at udvikle erhvervsturismen.

MULD etablerer lokal fødevaremesse

Vi har så mange gode råvarer på Lolland-Falster, men det er ikke altid nemt at få fat i dem. Det bliver der lavet om på nu.

Turisme-milepæl passeret på Lolland-Falster

November 2022 startede med rekordhøje temperaturer og blev den måned, hvor Lolland-Falster passerede 2 mio. overnatninger.

Ny kurs sat mod 2030

2023 er "år 1" i en ny partnerskabsaftale mellem Visit Lolland-Falster og Guldborgsund og Lolland kommuner. Aftalen løber til og med 2026 og sætter kursen efter en ambition, der skal indfries i 2030.

International markedsføring

Hvem giver vi særlig opmærksomhed?

Udenlandsk opbakning til Lolland-Falster

Dugfriske tal for turismeovernatninger på Lolland-Falster i oktober 2022 viser en markant og meget positiv fremgang i tilstrømningen af svenske turister.

Velbesøgt turismedag og ny handleplan

Ca. 70 personer havde tilmeldt sig Visit Lolland-Falsters Turismedag Lolland-Falster den 22. november 2022.

Flere lokale råvarer på bordet hos lokale gastronomer

Projekt fra Visit Lolland-Falster har skabt fornyet fokus på lokale råvarer.

Lindy Kjøller
Foto: Visit Lolland-Falster

Ny destinationschef

Lindy Kjøller tiltræder den 2. november som destinationschef for Visit Lolland-Falster.

Få mere viden her...

Ravnsby Bakker
Bæredygtig turisme på Lolland-Falster
Kragenæs
Miljømærker og certificeringer
Sti ved træer og marker
Presse, erhverv og projekter
Dodekalitten
Om Visit Lolland-Falster A/S